Peste 3.800 de elevi din județul Neamț au participat în zilele de 27 și 28 mai 2025 la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VI-a, conform calendarului stabilit de Ministerul Educației pentru anul școlar 2024–2025.
Testările, desfășurate în 112 unități de învățământ, au vizat competențele dobândite de elevi la Limba și comunicare – Limba română și la Matematică și științe ale naturii.
Calendarul Evaluării Naționale clasa a VI-a 2025
-
Marți, 27 mai – Proba de Limba și comunicare (Limba română)
-
Miercuri, 28 mai – Proba de Matematică și științe ale naturii
Date privind participarea elevilor în județul Neamț
Conform datelor centralizate de Inspectoratul Școlar Județean Neamț:
-
La proba de Limba română au fost prezenți 3.715 elevi
-
La proba de Matematică și științe au participat 3.698 elevi
Din totalul celor 3.882 de elevi înscriși, rata de participare s-a menținut la un nivel ridicat, în ciuda posibilelor absențe cauzate de motive medicale sau personale.
Evaluarea testelor – echipe multidisciplinare
Corectarea lucrărilor se face direct în unitățile de învățământ de către echipe formate din:
-
2 cadre didactice pentru proba de Limba română (specialiști în limba și literatura română)
-
3 cadre didactice pentru proba de Matematică și științe (câte unul din domeniile Matematică, Fizică și Biologie)
Durata de rezolvare a fiecărui test a fost de 60 de minute, iar formatul evaluărilor a permis testarea transversală a competențelor dobândite de elevi.
Cum sunt valorificate rezultatele
Rezultatele individuale nu sunt afișate public și nu se înregistrează în catalog, ci au un rol strict orientativ și diagnostic. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, acestea pot fi echivalate în note sau calificative și introduse în catalog.
La nivelul fiecărei unități școlare, rezultatele sunt utilizate pentru:
-
Elaborarea planurilor individualizate de învățare
-
Informarea elevilor și părinților cu privire la nivelul de dezvoltare al competențelor
-
Identificarea nevoilor educaționale specifice fiecărui elev
Analiza rezultatelor și instrumente pentru remediere
Fiecare fișă de evaluare este analizată de cadrul didactic și de catedra din școală. În urma analizei, profesorii pot decide elaborarea unui plan individualizat de învățare, considerat un instrument fundamental în procesul de remediere și dezvoltare. Acest plan cuprinde atât aspecte diagnostice, cât și prognoze educaționale și este folosit pentru optimizarea parcursului școlar al elevului.
️ Centralizare electronică și analiză la nivel de sistem
Datele colectate la nivelul județului sunt introduse într-o aplicație informatică dedicată, care permite prelucrarea, interpretarea și analiza la nivel de sistem. Aceste informații contribuie la formularea unor politici educaționale mai bine adaptate realității din școli.