A aparut in Monitorul Oficial nr 950 din 23.09.2024 contractul cadru privind achizitionarea tichetelor de activitati casnice de catre angajatori.

Angajatorii care se înscriu în platformă, sectiunea https://tichete.anofm.ro/company-guid pot achiziționa și distribui propriilor angajați tichete pentru activități casnice, care pot fi acordate sub formă de primă sau bonus, cu precizarea numelui, prenumelui şi codului numeric personal ale angajatului care poate utiliza tichetul de activități casnice. Achizitia se face in baza unui contract cu agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în raza căreia are sediul/sediul social sau punctul de lucru. Pentru achiziționarea a cel puțin 600 de tichete într-un an, pentru un angajat, angajatorii pot primi, cu titlu gratuit, la cerere, în anul următor, 50 de tichete înmulţit cu numărul angajaţilor pentru care s-a indeplinit aceasta conditie. Valoarea unui tichet este de 15 lei şi poate fi actualizată anual prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Acordarea acestor tichete se face in functie de bugetul fiecarui angajator, alocat pentru acest scop.

Angajatii care vor primi tichete pentru activități casnice datoreaza doar impozit si sunt scutiti de constributiile de asigurari sociale.

Prestatorii casnici vor fi asigurati în sistemul de asigurări sociale si de sănătate prin preschimbarea în bani a minimum  85 de tichete de activităţi casnice, lunar.

O persoană poate fi prestator casnic numai dacă a împlinit vârsta de cel puţin 16 ani și care dorește să aibă sau să-și suplimenteze veniturile prin prestarea, ocazional, de activități casnice necalificate, fie că este șomer, pensionar, elev, student sau angajat

Rolul AJOFM Neamt in gestionarea acestor tichete pe suport de hartie sau electronic consta in faptul ca la data preschimbarii tichetelor in numerar va retine si vira impozitul si contributiile de asigurari sociale pentru prestatorii casnici.